ماجرای اقبال مخاطبان ایرانی به سریالهای ترکی و کرهای | اگر جذب مخاطب فرمول داشت همه آن را کپی میکردند | در ترکیه هم زمان ۱۴۰ سریال در حال ساخت است
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۸۵۳۹
همشهری آنلاین - فرشاد شیرزادی: حمیدرضا پگاه برای مصاحبه معمولاً به راحتی اعتماد نمی کند. باید مطمئن باشد که آنچه از ذهن و زبانش برمی آید، تحریف نشود؛ در این صورت در حد تجربه هایش به عنوان یک بازیگر خوش استایل که دارای توانایی تکنیکی و غریزی توامان است، برایت موضوع مورد نظر را می گشاید.
با پگاه درباره سینمای کره جنوبی و دلیل اقبال مخاطبان ایرانی به ویژه تینایجرها به این صنعت پرداخته ایم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
چرا به ویژه در سالهای اخیر استقبال مخاطبان ما نسبت به سریالهای کرهای و ترکیهای قابل توجه شده؟
سینمای کره را بیشتر از سریالسازیاش دنبال کردهام. شناخت نسبیای هم نسبت به سریالهای ترکیهای دارم. البته از استقبال مخاطبان نسبت به سریالهای کرهای و تنفیلیکس اطلاع دقیقی دارم. به حدی که سریالهای اسپانیایی و اروپایی هم توسط شرکتهای سازنده کرهای تولید و پخش میشوند.
در بازار سرمایهداری امروز چه منطق و قانونی نهفته است که این گونه کارهای هنری بازار مییابند؟
واقعیت پس پرده پاسخ این پرسش بزرگ را باید از یک یا چند کمپانی بزرگ شنید. اما من در حد تجربیات و اطلاعات خودم میتوانم اظهار نظر کنم. صد البته برای اظهار نظر دقیق هم باید ده ها کمپانی تولید و ساخت در کشور کره را زیر ذره بین گرفت تا اطلاعات همه سویه و دقیق یافت.
کره جنوبی سومین کشوری است که به مراسم اسکار راه مییابد پیش بینی ها برای جشنواره های کن و ونیز | کدام فیلمهای ایرانی در این جشنوارهها حضور می یابند؟ خلق شخصیت شرور سریال بازی مرکب از روی ترامپبگذارید پرسش را دقیقتر بگویم. با توجه به تجربههای بازیگریتان در سینما و تلویزیون چه چیز باعث میشود که یک کار دیده شود؟ چرا به فرض یک کار دیگر دیده نمیشود و یک اثر با پسند انبوه مخاطبان روبه رو میشود؟ هم در بعد داخلی و هم جهانی.
میخواهم در یک کلام بگویم که اثری که مورد توجه قرار میگیرد، به هیچ عنوان لازم نیست صد در صد به لحاظ هنری درخشان باشد. اما یک نکته در آن نهفته است که آن اثر توانسته مخاطب خودش را بیابد و برای آن دسته از مخاطبان، اثر تولید کند. موضوع به همین سادگی است اما در ادامه به مسایل پیچیده تری می رسیم که شاید در بدو امر نتوان چندان آنها را ساده سازی کرد. دست کم فعلاً و در حد توان درک خودمان.
یکی از پرسشهای محوری من این است که سریالی مانند «بازی ماهی مرکب» که به لحاظ کیفیت هنری از درخشش چندانی میان نخبگان و اهل هنر برخوردار نیست، مورد توجه نوجوانان ما قرار می گیرد. حتماً جذابیتهایی داشته که جذب آن شده اند. دلیل آن جذب شدن چه شاخصه ها و احیاناً بازدارنده هایی است؟
اگر یک کار دیده شود و مخاطب را جذب کند، فرمول ندارد. اگر فرمول خاصی داشت و میشد از روی آن کپی کرد و کاری انجام داد که اثر به فروش برسد و مورد پسند توده مردم قرار گیرد، همه کارها یک اندازه دیده میشد و مخاطبان را جذب میکرد. این قاعده هم، شامل فیلمها و سریالهای خارجی میشد و هم داخلی. اگر چنین بود برخی آثار در مدیاها و پلتفرمهای مختلف همواره با اقبال مواجه میشدند. سخنم این است درخشان شدن و با اقبال مواجه شدن که صدالبته دو موضوع متفاوت است، فرمول ندارد که بتوان آن را کپی کرد. اگر چنین بود، به کنایت شاعرانه شاید می توان گفت، چینیها در این عرصه هم می توانستند جهان را تسخیر کنند!
به نظرتان و با توجه به تجربیاتتان در بازیگری در سینما و تلویزیونمان چه چیز برای مخاطب امروز، مخاطب ایرانی و به ویژه نوجوانها - با توجه به اشارهای که مثلاً به بازی ماهی مرکب کردم- اهمیت دارد؟
نکته مهم این است که در حال حاضر با گسترش اینترنت دنیا کوچکتر شده و ارتباطات آسان. یعنی بچههای ما از کودکی میتوانند کارتونهای با کیفیت ببینند. این موضوع هم از بعد قصه و روایت فیلم صادق است و هم به لحاظ کار تصویری و کارگردانی و اجرا. هنگامی که شما میپرسید چه کاری چه معیاری باید داشته باشد باید لاجرم آن را با زمانی مقایسه کرد که شبکه یک و دو داشتیم و یک پلنگ صورتی و چند انیمیشن لهستانی و بس.
این گستردگی آسیب وارد کرده یا مسبب خیر شده؟
نمیتوان سریع نسخه پیچید و تکلیف موضوع را روشن کرد. باید موضوع را ابتدا به دقت بررسی کرد. اما دست کم می توان دید که امروز عرصه به قدری گسترده شده که حتی پلتفرمهای ایرانی هم رقابت تنگاتنگی با هم دارند. کارتون و انیمیشن و فیلم و سریالی نیست که نوجوانها و جوانها و کودکان بخواهند ببینند و وجود نداشته باشد یا بهتر بگویم نتوانند ببینند. وقتی دسترسی آنها زیاد است، نمیتوان خیلی سریع موضوع را سادهسازی کرد. نمی توان به فرض ذیل چند محور موضوع را دسته بندی کرد و گفت بریم به فلان سمت معناسازی و فلان موضوع را برای مخاطب بسازیم تا همه جذب شوند. موضوع چنان که به نظر می رسد و برخی ها تصور می کنند، ساده نیست.
پس عامل اصلی موفقیت این سریال ها چیست؟
همه جای دنیا، آنهایی موفق اند که اتاق فکرهای بزرگ دارند و با سرمایه های هنگفت، سرمایه گذاری می کنند و از حداقل محدودیت ها برخوردارند. مجموعه این ها باعث می شود که چندین و چند کار موفق ساخته شود. صد البته همه کارهای آنها هم که موفق و درخشان نیست. اما در این بین و این خیل تعدادی سریال، انیمیشن و فیلم سینمایی موفق از آب در می آیند. اما از سوی دیگر به قدری بازار گسترده است و تولید وسیع، که حتی کار متوسط و ضعیف هم همچنان وجود دارد.
اهمیت قصه در این بین که اشاره کردید، چقدر است؟
نویسندگان حرفه ای متعدد در این بین با علایق و سلایق مختلف کار می کنند. شرایط برای این نویسندگان نیز مهیا است تا کار شسته رفته باشد. دقیقاً همان چیزهایی که ما در بسیاری جاها از جمله رسانه ملی فقدانش را حس می کنیم.
شما چند سلیقه مختلف در عرصه سینما و سریال سازی ما می بینید؟ تعارف نداریم و واقعیت را می گویم که اعمال سلیقه اغلب یک نگاه واحد تسری می یابد. بیشتر از آنکه در این عرصه ها تنوع داشته باشیم، دست بر قضا با محدودیت روبه روییم. همواره گفته ام که سلیقه ها در کشورمان باید به قدری متنوع باشد که بیننده آنچه را می خواهد پیدا کند.
به پلتفرم های دیگر و تنوعی که وجود دارد هم هم اشاره کردید. آنها چقدر با استاندارهای روز کشورهای متعارف خاورمیانه فاصله دارند؟
در همین خاورمیانه، صنعت سریال سازی ترکیه، تجارت قابل ملاحظه ای را به خودش اختصاص داده است. هم در حوزه خلیج فارس بیننده دارد و هم امریکا و اروپا. ترک ها هم ملتی بوده اند که به اقصی نقاط دنیا مهاجرت کرده اند و شکل فیلم هایشان هم به گونه ای است که پسندیده شده. برای سریال «آوای باران» آنجا بودیم، می گفتند، ۱۱۰ شبکه خصوصی دارند و هم زمان ۱۴۰ سریال در حال ساخت است! خب این رقم قابل ملاحظه است! نگاه به سینما و سریال سازی در کشور همسایه مان، نگاهی تجاری-صنعتی است و در پی آن است که مخاطب جذب کند.
حتی در سینمای روشنفکری و به نوعی معناگرا همین کشور همسایه مان هم مدعی است. فیلم «در محو شدگی» (IN THE FADE) از «فاتح آکین»، کارگردان ترک تبار به خوبی از عهده انتقال معنا به شکل خردورزانه در مقوله مهاجرت و مصائبش برآمده است. شرایطی که بخش هایی از آن شاید بی شباهت به کشور ما لااقل در دهه های گذشته، نباشد.
بله. نمونه از این دست کارگردان ها هم اتفاقا در آنجا وجود دارد. سینمای هنری هم دارند اما تعدادش کم است و تولید فیلم در این عرصه چندان قدرت و قوت ندارد یا بهتر بگوییم، به چشم نیامده و دیده نشده. فاتح آکین یکی از آنهاست. اما در عرصه سریال سازی حرف نخست را می زنند. واضح تر بگوییم در آسیا فقط کره ای ها در موسیقی و سریال سازی به پای آنها می رسند.
کره هم همچنان در عرصه سینما با فیلم هایی مانند «انگل»(PARASITE) مدعی است و راه تجاری کارهای هنری-روشنفکری فیلمهایی مانند «بهار، تابستان، پاییز، زمستان و دوباره بهار»(SPRING, SUMMER, FALL, WINTER AND SPRING) را ادامه می دهد. حتی شخصیت نخست این سریال که همان عارف کره ای است در سریال «بازی ماهی مرکب» ایفای نقش می کند. یعنی هم در عرصه سینما دیده می شوند و هم در سریال کارشان را ادامه می دهند. دو سویه و به قول تهرانی ها دو قبضه! نظرتان درباره سینمای معناگرای کره در کنار صنعت سریال سازی اش چیست؟ اقبال حتی به سینمای کره هم در ایران کم نبوده است!
شنیده ام که همان بازیگر است. آنچه از کره ای ها در عرصه سینما مطرح شده و ما دیده ایم تأویل پذیر بوده اند و برای ما هم که مانند آنها شرقی هستیم، جذاب است. ریتم سینمایشان را در صنعت فیلم سازی می پسندم. ریتم خاص خودش را دارد و با سینماهای دیگر کاملا متفاوت است. به فرض نگاه به قصه، نوع روایت «وونگ کار وای»(WONG KAR WAI) را می پسندم.
گرچه «انگل» را به شخصه در بخش آخر به لحاظ مضمونی چندان نپسندیدم اما به لحاظ اجرا و کارگردانی کار خوبی بود. آنچه باعث شده سینمای کره و سریال سازی اش فراگیر شود و موفق باشد، این است که در آنجا همه سلایق با هم کار میکنند. با هر نگاه و نحله و دیدگاه.
کد خبر 698309 برچسبها سینمای جهان کارگردانان سینمای جهان خبر مهم سینمای ایران فیلم و سریال خارجیمنبع: همشهری آنلاین
کلیدواژه: سینمای جهان کارگردانان سینمای جهان خبر مهم سینمای ایران فیلم و سریال خارجی عرصه سینما سریال سازی سینمای کره فیلم ها کره ای
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نقش بازاریابی محتوا در ساخت یک حضور آنلاین پرقدرت
بازاریابی محتوا روشی فراتر از تبلیغات سنتی است؛ زیرا بهجای تبلیغ مطلق محصولات یا خدمات، بر ارائه مطالب باارزش به مخاطب تمرکز دارد. ---------------- رپرتاژ آگهی -----------------
بازاریابی محتوا نقش اساسی در ساخت یک حضور آنلاین قدرتمند و موثر دارد. این رویکرد به شما کمک میکند تا با خلق محتوای ارزشمند و مرتبط، اعتماد و اعتبار خود را در میان مخاطبان تقویت کنید زیرا این امکان را فراهم میآورد که برندها داستانها و تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و با مخاطبان خود در سطح شخصیتری ارتباط برقرار کنند، که این خود به تقویت روابط بلندمدت منجر میشود. دنیایی را تصور کنید که شامل بلاگ پستهای مجذوبکننده، ویدیوهای جالب و بهروزرسانیهای وسوسهانگیز رسانههای اجتماعیست. حالا تصور کنید که این محتواهای جذاب باعث افزایش تعداد مخاطبین وفادار به برند شما شود و کسبوکار آنلاین شما را مورد توجه بسیاری قرار دهد. اگر این نتایج برای شما نیز جالب بهنظر میرسد و قصد دارید بیزینس خود را ارتقا دهید، وارد دنیای بازاریابی محتوا، که کلید ساخت یک حضور آنلاین پرقدرت است، شوید!
آشنایی با پایههای بازاریابی محتوا
درک پایه و اساس بازاریابی محتوا (Content Marketing) برای پخش و انتشار محتواهای موفق ضروری است. بازاریابی محتوا شامل تولید و بهاشتراکگذاری محتواهای ارزشمند، مرتبط و منسجم برای جذب مخاطبان هدف است. این روش بازاریابی، یک رویکرد استراتژیک است و بهجای انتشار پیامهای تبلیغاتی (Promotional Messages)، بر رساندن اطلاعات مفید تمرکز دارد. کسبوکارها با تولید محتوای ارزشمند میتوانند باعث ساخت اعتماد و افزایش اعتبار برند شوند و در نتیجه، مشتریان بالقوه را به کسبوکار هدایت کند.
بهعنوانمثال، یک برند لباس میتواند بلاگ پستهایی در مورد ترندهای مد یا نکاتی درباره استایل تولید کند؛ این محتواها علاوهبر جذب مخاطب، باعث تبلیغی غیرمستقیم از محصولات برند خود نیز میشود. درک اصول بازاریابی محتوا به کسبوکارها کمک میکند تا محتوایی ایجاد کنند که مخاطبان هدف را بهخود جلب کند و نتایج دلخواه را بهدنبال داشته باشد.
ارتباط بین بازاریابی محتوا و سئو
بازاریابی محتوا و سئو (Search Engine Optimization) همبستگی قدرتمندی دارند. یک محتوای باکیفیت که بهخوبی برای موتورهای جستجو بهینه شده است، میتواند در نتایج جستجو رتبههای بالاتری را به خود اختصاص دهد. با قراردادن کلماتِ کلیدی (Keywords) مرتبط درون محتوا، درک و ایندکسکردن صفحه برای موتورهای جستجو آسانتر میشود. این امر، شانس دیدهشدن محتوا را برای مشتریان بالقوه افزایش میدهد و ترافیک ارگانیک را به وب سایت هدایت میکند.
تولید یک استراتژی بازاریابی محتوا
تدوین یک استراتژی بازاریابی محتوا برای توزیع موفق محتوا ضروری است؛ این استراتژی به برندها اجازه میدهد تا محتوای خود را با نیازها و ترجیحات مخاطب هدف خود هماهنگ کنند و باعث تأثیر حداکثری و تعامل بیشتر شوند. یک استراتژی خوب شامل مشخصکردن اهداف و پرسونای مخاطب هدف، استفاده درست از کلمات کلیدی مرتبط و ساخت یک تقویم محتوا (Content Calendar) است. تیم تولید محتوا نقش حیاتی در بازاریابی محتوایی ایفا میکند، زیرا مسئولیت خلق محتواهای جذاب و معتبر را بر عهده دارد. این محتوا میتواند شامل مقالات، ویدیوها، پستهای وبلاگ و بیشتر باشد که همگی با هدف افزایش آگاهی برند و تقویت ارتباط با مشتریان تولید میشوند.
بهعنوانمثال، اگر یک برند بخواهد محتوای خود را به نسل هزاره (Millennials) که به محصولات سازگار با محیط زیست علاقهمندند برساند، استراتژی که تیم محتوا در پیش میگیرد، ممکن است شامل تولید محتوای رسانههای اجتماعی، وبلاگها و ویدئوهایی متمرکز بر زندگی پایدار باشد. با توسعه یک استراتژی، برندها میتوانند توزیع محتوای خود را بهینه کنند و در نتیجه شناخت برند خود را افزایش و نرخ تبدیل را بهبود ببخشند.
انواع مختلف محتوا برای یک کمپین موفق
کمپینهای محتوایی موفق از محتواهای متفاوتی تشکیل شدهاند و مخاطبان هدف را درگیر خود میکنند. این موارد میتواند شامل بلاگ پست، ویدئو، اینفوگرافیک، پادکست، پست رسانههای اجتماعی و محتوای تعاملی باشد. بلاگ پستها برای ارائه اطلاعات عمیق مورد استفاده قرار میگیرند، در حالی که ویدیوها توجهات را به خود جلب و داستانهای گیرایی را بیان میکنند.
اینفوگرافیکها، دادهها را بهصورت بصری و به شکل نمودار یا جدول ارائه میدهند؛ پادکستها در فرمت صوتی، مطالب جذابی را ارائه میکنند و پستهای رسانههای اجتماعی به معرفی برند و ارتباط با مخاطبان کمک میکنند. محتواهای تعاملی، مانند آزمونها یا ماشینحسابها، مخاطبان را به مشارکت فعال و تعامل تشویق میکنند. استوری تلینگ یا داستانسرایی یکی دیگر از روشهای موثر در بازاریابی محتوایی است؛ زیرا به برندها این امکان را میدهد که ارتباط عمیقتر و معنادارتری با مخاطبان برقرار کنند. داستانها قادرند احساسات را برانگیخته و حافظهی بلندمدت مخاطبان را تحریک کنند، که این امر میتواند منجر به وفاداری و اعتماد بیشتر شود. بهکارگیری داستانسرایی در استراتژیهای محتوا سبب میشود تا پیامهای بازاریابی به شکلی جذابتر و ماندگارتر ارائه شوند و در نتیجه، داستانسرایی به عنصر کلیدی در شکلدهی و تقویت هویت برند تبدیل میشود. با استفاده از انواع مختلف محتوا، برندها میتوانند بهطور موثر به مخاطبان هدف خود در چندین پلتفرم دسترسی پیدا کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند.
چگونگی اندازهگیری میزان موفقیت تلاشهای بازاریابی محتوای شما
اندازهگیری میزان موفقیت عملکرد بازاریابی محتوای شما برای یک ارزیابی استراتژیک و بهبود نقصها بسیار مهم است. یکی از راههای اندازهگیری میزان موفقیت، ردیابی ترافیک وبسایت و متریکهای تعامل، مانند بازدید از صفحه، زمان حضور در سایت و نرخ پرش (bounce rate) است. این معیارها اطلاعاتی مفید در مورد میزان جذب و حفظ بازدیدکنندگان توسط محتوای شما ارائه میدهند.
معیار مهم دیگر نرخ تبدیل (Conversion rate) است؛ این معیار درصد بازدیدکنندگانی را که اقداماتی مانند ثبتنام در خبرنامه یا خرید را انجام میدهند، اندازهگیری میکند. با تجزیهوتحلیل این معیارها، میتوانید تشخیص دهید که چه محتوایی برای مخاطبان شما جذاب بوده است و استراتژی خود را براساس آن تنظیم کنید.
نقش رسانههای اجتماعی در بازاریابی محتوا
رسانههای اجتماعی بخشی جداییناپذیر از توزیع محتوا هستند. این رسانهها، پلتفرمی را برای برندها فراهم میکنند تا محتوایشان را با مخاطبانی متنوع و فراوان به اشتراک بگذارند. با استفاده از گزینههایی که توسط رسانههای اجتماعی برای دسترسی به مخاطبان و هدفگذاری آنها ارائه شده است، صاحبان کسبوکار میتوانند محتوای خود را باتوجه به دموگرافیک و علایق خاص مخاطبِ هدفِ خود تنظیم کنند.
علاوهبراین، رسانههای اجتماعی امکان تعامل مستقیم با مخاطبان را از طریق نظرات، لایکها و اشتراکگذاریها فراهم میکنند. این تعامل به معرفی برند و ساخت اعتبار کمک میکند. بهعنوانمثال، یک شرکت میتواند مقالات یا ویدیوهای آموزنده مرتبط با حوزه فعالیت خود را پست کند و ازاینراه اعتبار برند خود را افزایش دهد.
ساخت تقویم محتوا و زمان بندی انتشار
برای توزیع مؤثر محتوا، ایجاد یک تقویم محتوا و زمانبندی انتشار بسیار مهم است. این ابزار به سازماندهی و برنامهریزی استراتژی محتوای شما کمک میکند. یک تقویم محتوا به شما این امکان را میدهد تا موضوعات، فرمتها و تاریخ انتشار محتوای خود را از قبل بهطورکامل برنامهریزی کنید. ساخت تقویم محتوایی، یکپارچگیِ فعالیت شما را تضمین و کمک میکند تا از مسیر خود خارج نشوید.
علاوهبراین، داشتن یک برنامه زمانبندی انتشار، محتوای منظمی به مخاطبان ارائه میدهد؛ این موضوع به بهبود تعامل و ایجاد حس انتظار در مخاطبان برای محتوای بیشتر کمک میکند. به عنوان مثال، اگر شما یک آژانس بازاریابی هستید، تقویم محتوای شما برای همسویی با اهداف کلی بازاریابیتان، از نظر استراتژیک، میتواند شامل بلاگ پستها، بهروزرسانیهای رسانههای اجتماعی و خبرنامههای ایمیلی باشد.
بازآفرینی محتوا برای تأثیر حداکثری
وقتی نوبت به توزیع محتوا میرسد، بازآفرینی محتواهای قدیمی (repurposing content) میتواند تأثیر قابلتوجهی داشته باشد. بازآفرینی محتوا شامل تطبیق و قالببندی مجدد محتوای موجود برای افزایش طول عمر آن و دستیابی به مخاطبان بیشتر است. بهطورمثال، تبدیل یک بلاگ پست به یک اینفوگرافیک یا ویدیو میتواند به جلبتوجه انواع دیگری از مخاطب کمک کند. بازآفرینی محتوا علاوهبر بهحداکثررساندن دسترسی به آن، طول عمر محتوا را با هدفقراردادن در پلتفرمها و رسانههای مختلف افزایش میدهد.
با تغییر قالب ایدههای قبلی، برندها میتوانند خود را برطبق اولویتهای مخاطبان مختلف جلو ببرند و تعامل با مخاطبان را افزایش دهند. علاوه بر این، در بازآفرینی محتوا بهجای شروع از صفر، مطالب ازقبلتهیهشده استفاده میشود؛ بنابراین، این روش امکان تولید محتوای مقرونبهصرفه اما کارآمد را نیز فراهم میکند.
اهمیت ثبات و اصالت در بازاریابی محتوا
ثبات و اصالت در بازاریابی محتوا، اصولی اساسیاند. ثبات، یک برند با هویت منسجم و قابل تشخیص را ایجاد میکند؛ انسجام به مخاطب کمک میکند که راحتتر با برند ارتباط برقرار کند و آن را به خاطر داشته باشد. اصالت، این تضمین را میدهد که محتوا ارزش و شخصیت واقعی برند را بازتاب میدهد و اعتماد و اعتبار میسازد. با حفظ لحن، صدا و سبک بصری ثابت در سراسر پلتفرمها، بازاریابان محتوا میتوانند حضوری قوی داشته باشند و شناخت برند به مخاطبان را بهبود بخشند.
بهعنوانمثال، استفاده مداوم از طرح رنگ، لوگو و فونتهای مشابه در محتوای بصری به تقویت تصویر برند کمک میکند. اصالت همچنین مخاطبان هدف را جذب برند میکند و به آنها اطلاعات مرتبط و ارزشمندی میدهد. با ثابت و اصیل نگه داشتن محتوا، برندها میتوانند به طور موثر مخاطبان را مجذوب خود کنند و به نتایج بهتری دست یابند.
ادغام بازاریابی محتوا با سایر شاخههای بازاریابی
برای به حداکثر رساندن دسترسی مخاطب و تأثیر بر آنها، ادغام بازاریابی محتوا با سایر شاخههای بازاریابی حیاتی است. شرکتها میتوانند با ترکیب بازاریابی محتوا با بسترهایی مانند رسانههای اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و تبلیغات، پیام خود را تقویت کنند و مخاطبان بیشتری را درگیر خود کنند.
برایمثال، یک شرکت میتواند یک پست وبلاگ را در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی تبلیغ کند تا خوانندگان بیشتری را جذب کند. علاوهبر این، قراردادن لینکهای محتوای مرتبط در ایمیلها یا تبلیغات صورتگرفته میتواند ترافیک را به وب سایت شرکت هدایت کند. ادغام بازاریابی محتوا با رسانههای دیگر امکان یک استراتژی بازاریابی منسجم و جامع را فراهم و از بازگشت سرمایه بیشتر اطمینان حاصل میکند.
مروری بر بازاریابی محتوا و اهداف آن
بازاریابی محتوا نقش مهمی در ایجاد یک حضور آنلاین پرقدرت دارد. با تولید و بهاشتراکگذاری محتوای ارزشمند، مرتبط و جذاب، کسبوکارها میتوانند مخاطبان هدف را جذب و خود را به عنوان برندی قابل اعتماد در حوزه فعالیت موردنظر معرفی کنند. بازاریابی محتوا روشی فراتر از تبلیغات سنتی است؛ زیرا بهجای تبلیغ مطلق محصولات یا خدمات، بر ارائه مطالب باارزش به مخاطب تمرکز دارد.